Kerroin pikkusiskolleni, kuinka kivaa mulla oli viikonloppuna kaverin luona yökylässä ja kuinka meillä oli hauskaa. Ensimmäinen kysymys oli "Mitä te joitte?".

Koulussa kuulee jatkuvasti juttua, melkeinpä ylpeilyä, kuinka kännissä ihmiset oli viikonloppuna, kuinka ei muista mitään ja kuinka joku taas laattas. "Hihi, tuhosin taas perjantaina pari sataa aivosolua!" Niinkö? Ja onko se ylpeilyn aihe, jos joutuu (tässä tapauksessa pääsee) poliisiautolla kotiin ja vanhemmat on vihaisia? Hah, sanon minä.

Kaikkihan on kuullut sanonnan "tartu hetkeen", mutta pitääkö sitä uskoa oikeassa elämässä? Pitääkö tehdä jotain vain siksi, että sillä hetkellä tuntuu siltä, seurauksista piittaamatta? Sitä suurin osa nuorista tekee, on piittaamatta tulevaisuudestaan. Tänään sain esimerkin tähän tapaukseen: eräs tyttö samasta koulusta on epäiltynä törkeästä rattijuopumuksesta. Onko tässä iässä tarkoitus pilata tulevaisuus?

Ei me mitään juotu. Mä en juo. Mä olen päättänyt niin. En halua tehdä itsestäni pelleä, sitähän ne kaikki wnb-isot tytöt ja pojat on. Ja useimmat eivät edes oikeasti halua sitä. Pitäisitte periaatteenne, ettekä luisuis.