Mulla on kaveriongelma. Mulla on liikaa kavereita.

Hah, ei todellakaan siinä mielessä, että jostain pitäisi päästä eroon. Päin vastoin, mulla on ihan riittävästi, ja voisi toki olla enemmänkin. Mutta kun se ongelma on se, että kaikki on niin erilaisia.

Mulla on monta eri kategoriaa: harrastukset, koulu, entinen koulu, vapaa-aika, perhetutut ja siskon kaverit. Kaikissa mulla on oma rooli, kaikkien kanssa mä olen ihan aavistuksen erilainen. Ei mitään radikaalia muutosta tietenkään. Lähinnä vain erilainen tyyli olla kaveri. Toisten kanssa juttelen vähemmän, toisten kanssa enemmän. Toisten kanssa mä kerron vitsejä, toisille mä valitan. Toisten kanssa mä vaan voin olla hiljaa ja miettiä syvällisiä ja toisten kanssa juoruilen muista. Se on tosi mukavaa.

Mutta nyt mua on kohdannut ongelma. Mä harkitsin juhlien pitämistä, enkä todellakaan tiedä, keitä mä kutsuisin. Olen jutellut siitä mun eri kaverikategorioitten kanssa, ja niistä olisi mukava tutustua mun toisiinkin kavereihin. Mä olen tällä hetkellä se ainoa ongelma. Miten mä osaan olla kaikkia rooleja yhtä aikaa?

Ehkei mun pidäkään. Mun pitäis löytää se mun kultainen keskitie, mun todellinen minä. Mutta en mä osaa. Mä haluan olla juoruilija ja mä haluan olla pohdiskelija. Se vaan ei voi onnistua yhtä aikaa. Musta on kivaa, kun mä saan olla vähän erilainen aina silloin tällöin, en mä jaksa olla aina se järkevä minä, jona useat mut tuntee. Mä en todellakaan voi olla samaan aikaa se, joka puhuu mun siskolle, ja se, joka juoruilee naapuriluokan uudesta parista. En mitenkään.

Mun täytyis siis löytää jokin kiva ratkaisu. Tietysti mä voisin valita yhden kategorian, jonka kanssa juhlia, mutta ei se riitä. Enkä mä osaa valita, mikä kategoria se edes olisi. Musta olisi niin mukava viettää kaikkien kanssa aikaa. Mä en todellakaan tiedä mitä tekisin, kun aika moni kuitenkin olettaa, että pidän jotain kekkeriä. En mä voi perua, tai voinhan mä, mutta en halua.

Mun täytyy pikaisesti löytää itseni, jotta pääsen juhlimaan. Ai niin, mun kaikilla kavereillahan on vielä ihan erilaiset tavat juhlia! Ou-nou, täytyy löytää sellaisetkin partyt, jossa kaikilla on kivaa, jossa jokainen saa myös olla oma itsensä ja pitää hauskaa.

Liikaa vaatimuksia.
Voinko mä enää koskaan juhlia?