Ihmiset:
vappu = yksi hyvä syy olla kännissä

Minä:
vappu = yksi huono syy olla ulkopuolinen

Keskiviikkona koulussa ainoa puheenaihe oli vapun juhlinta. Kuka hankkii juomat mistäkin ja minne kannattaa mennä, ettei kytät tuu. Kenen kans ollaan ja missä pyöritään. Ja ainoa asia mikä mulla pyöri mielessä oli se, miten maanantaina oon yksin koulussa, kun kaikki muut höpöttää villistä vapustaan.

Ei se mulle mikään ongelma olisi ollut, jos kaverit ois ollu maisemissa. Kaikki joutuivat lähtemään jonnekin porukoidensa kanssa. Mitä sä teet pienessä kylässä vappuaattona ilman kavereita? Parempi ois ollu ryyppäävien kavereiden kanssa kuin yksin, perheen seurassa, katsomassa iskän juomista.

Tulee niin nuori olo. Koulukaverit luulee, ettei mulla ole uskallusta, että oon henkisesti vähän nuoremmalla tasolla, kun en halua käyttäytyä kuin aikuiset ja olen vain kotona. Tai sitten olen se erilainen nuori, joka nyt on vähän outo muutenkin. Oikeesti mä olen vaan se tavallinen tyttö, jonka seurasta ihmiset tykkää niin kauan, kun ei tule puhe alkoholista.